Karaula foto
Poručnik Safet Pašić | Emir Hadžihafizbegović

Rekli su o filmu

Croatian director Rajko Grlic has scored a highly significant hit throughout the former Yugoslavian states with Border Post (Karaula).

Pročitajte cijeli članak o filmu [engleski jezik | PDF] koji je objavljen na Screendaily portalu.

Vladan Petkovic, screendaily.com

"Još od vremena "Samo jednom se ljubi" redatelja Rajka Grlića, tzv."praška škola" zauzimala je važno mjesto u kinematografiji bivše Jugoslavije. Njezin etablirani predstavnik bio je i sam Grlić, prepoznatljiv po izuzetnoj intuitivnosti prema likovima koje obrađuje u svojim filmova koje koristi kao aktere smještene obično u vremenu na raskrižju velikih društvenih i političkih promjena. U "Karauli" tako govori kroz male ljude koji će u godinama koje slijede postati sudionici krvavih zbivanja (radnja filma dešava se 1987.godine). "Karaula" ne koristi mržnju niti zauzima strane. Mnogo više je priča o sunovratu jednog vremena prikazanog kroz mentalitete različitih profila ljudi koji su svaki ponaosob živjeli svoje ideale i gledali svoje interese."

www.filmskiportal.com

"Da li svih pet država nastalih na prostoru bivše Jugoslavije mogu da se uključe u isti projekat bez da ih iko na to tera, ulože sopstveni novac i proizvedu nešto kvalitetno?
Ako je suditi po filmu "Karaula", koji je 22. marta premijerno prikazan u Beogradu, tako nešto je moguće - čak i kada sam film govori o uzrocima raspada nekadašnje zajedničke države."

Zoran Stanojević - BBC

"Zadovoljstvo da prvi vide film, prije zvanične projekcije, imali su brojni makedonski novinari. Njihove reakcije su bile nepodijeljene - jednostavno rečeno, film ih je očarao."

D. Joksić - Oslobođenje, Sarajevo

"Grlićev trijumf - za političku elitu - "Jubilarni i bučno najavljivani deseti film uglednog hrvatskog redatelja Rajka Grlića "Karaula" prekjučer je nakon što ga je vidjelo Skopje, pa Beograd i skoro osam tisuća gledatelja u sarajevskoj Zetri stigao u zagrebački Cinestar, gdje ni tri dvorane nisu bile dovoljne da prime sve uzvanike. Politička elita na čelu s predsjednikom Stipom Mesićem nije propustila film za koji su uzvanici imali isključivo riječi hvale, poput trijumf, senzacionalno i slično.
- Film je odličan i jako mi se dopao. Prikazuje kako izgledaju država i vojska u raspadu, a iako je počeo kao komedija, završio je kao teška drama - izjavio je neposredno nakon projekcije predsjednik Mesić."

Marin Levaj - Večernji list, Zagreb

"Rajko Grlić vratio se u velikom stilu"

Andrej Kreutz - 24 sata, Zagreb

"Mnogoznačnost vrhunske zabave - Način na koji je slojevitost uspio nenametljivo i vrlo precizno uklopiti u tkivo čvrste cjeline koja na prvi pogled djeluje vrlo zabavno da bi tek postupno do gledatelja doprli svi značenjski slojevi, omogućio je Grliću da s "Karaulom" dosegne vrhunce i do sada vrlo vrijedna opusa."

Tomislav Kurelec - Vijenac, Zagreb

"Karaulin" zavodljiv okus "žala za prošlošću" nije onaj nepoćudne jugonostalgije, nego onaj za nečim, bilo čim, što se dogodilo prije, recimo, dvadesetak godina, za nečim čijeg značenja i ljepote u vrijeme zbivanja nismo bili svjesni.
Mogla je to isto tako biti nostalgija za nekim ljetovanjem, za srednjoškolskim pustolovinama, za danima treniranja u nekom sportskom klubu, za mjesecima protraćenima u pokušajima sastavljanja vlastite rock grupe Ostvarena u nenepadno brzom ritmu, s odličnim osjećajem za prostor, vrijeme, karaktere, ton, ugođaj, boje i mirise, te za smjer kojim želi ići, s uravnoteženim odnosom između stereotipa i odmaka od njih, s izvanrednim Emirom Hadžihafizbegovićem u ulozi strogog i "duševnog" poručnika Pašića, "Karaula" nudi nekoliko dobrih nasmijavanja i ugodno-duhovitu, tragikomičnu zgodu iz nekog prošlog, ne tako davnog, ali u sjećanju pomalo zamagljenog vremena koje, kao ni bilo koje drugo, nije bilo ni tako lijepo kakvim ga pamte ovi, ni tako grozno kakvim ga pamte oni.

J. H. - Večernji list, Zagreb

"Publika dočekala "Karaulu" s ovacijama"

Petar Smoljak, Novi list, Rijeka

"Film Rajka Grlića je prvi projekat koji u trenutnoj političkoj poziciji u regionu uključuje sve republike bivše SFRJ. Međutim pošto je film kao umetnost nadnacionalan i naddržavan, "Karaula" je pre svega film Rajka Grlića, sineaste koji je briljantno umeo da artikuliše mentalne kovitlace i emotivne stranputice svojih junaka. Ovo je mali film, mikrokosmos čitave palete naravi, karaktera i tipova nekadašnje domovine, i makrokosmos sudbinskih preokreta koji su, gledaocu će biti jasno, osvetili put demijurškom zlu koji je uništio ono što se gradilo od 1918. Na žalost i pored male ljudske priče i lične tragedije glavnih junaka ne može a da se ne upliva u istorijske apsurde i paradokse koje su usledili. Možda je JNA do 1989 zbližavale Splićane i Beograđane koji su sa visine gledali primitivizam svih ostalih iz bosanskih gudura, slovenačkih selendri, makedonskih bespuća, i crnogorskih goleti, međutim Grlić želi da pokaže da smo 50 godina živeli privid bratsva i jedinstva koji je morao da eksplodira četri godine posle događaja u ovom filmu."

Aleksandar S. Janković - FSC, Beograd

"Karaula" skroz po guštu Splićana - "Karaula", film redatelja Rajka Grlića, nastao na uspješnici splitskog književnika Ante Tomića, na svom je premijernom putu sinoć na koljena bacio i splitsku publiku.

Tanja Šimundić - Bendić - Slobodna Dalmacija, Split

"Gospodine Grliću, možete mirni u mirovinu. Po mogućnosti u stavu mirno. "Karaula" je kompletno filmofilsko iskustvo kojem se nema što prigovoriti, niti dodati. Sjajni glumci, pametno dodovoravanje publici ovih prostora svima razumljivim metaforama. Vrlo prijemčljivo kombiniranje apsurdnog humora s morbidnom i potencijalno ozbiljnom prijetnjom rata iz nečijeg hira ili maskiranja spolne bolesti."

Marijana Mikulić - DOP Magazin

"Rajko Grlić, redatelj filmova "Čaruga" i "Samo jednom se ljubi", pokazao je majstorsko umijeće u svojem desetom, jubilarnom filmu..."

Ivana Bare - "Večernji list", Zagreb

"Glumačka ekipa pod Grlićevom sigurnom redateljskom palicom ogromna je snaga ove ritmične komedije s tragičnim krajem."

Dubravka Lakić - "Politika", Beograd

"Odavno se na hrvatskom filmu nisu vidjeli takva iskrenost emocija, čar zavodjenja i ljubavne igre i, u konačnici, tako erotične i lijepe scene seksa. Mladi Toni Gojanović kao Siniša unio je u film mladenačku glumačku svježinu, vedrinu i dobrotu kojom njegov lik treba isijavati. U nekim se scenama pak čini da je u njemu Grlić tražio mladog Miki Manojlovića. Verica Nedeska kao Mirjana odlikuje se krhkošćcu i zavodljivošću Juliette Binoche, a njen naglasak i intonacija daju posebnu toplinu i nježnost izgovorenim riječima. Njih dvoje zrače emotivnom energijom u svim scenama u kojima se zajedno pojavljuju."

Zlatko Vidačković - "Vjesnik", Zagreb

"Karaula" - vrhunac karijere Rajka Grlića"

Nenad Polimac - "Globus", Zagreb

"Bez nepotrebne naknadne pameti i moralističkog presuđivanja Grlić je sigurno gradio ovu gorkohumornu tragediju, a vrsni glumci poput Emira Hahdžihafizbegovića (Pašić), Sergeja Trifunovića (vojnik Paunović), Tonija Gojanovića (poručnikov lečitelj) i Bogdana Diklića (pukovnik "Bela Orhideja") doslovno blistaju. Izvrsnu fotografiju uradio je Slobodan Trninić ("Virdžina"). Prepuna dvorana Centra "Sava" s razlogom je ispratila umetnike ovacijama."

Milan Vlajčić - "Blic", Beograd

"Činjenica da je točna i prepoznatljiva u detaljima od "Karaule" čini film koji nije samo obdukcijski nego i dijagnostički precizan kad sartrovski daje naslutiti - pakao su drugi. Svi likovi "Karaule" klaunovi su i čudovišta iz ormara naseg prostora i vremena. Tragedija koja proizlazi iz komedije "Karaule" logična je posljedica sasvim banalnih uzroka, kao sto je ovdje kamuflaža jedne spolne bolesti stanje vojne pripravnosti."

J. Kosanović - "Slobodna Dalmacija", Split

"U bioskopu "Šumadija" juče je novinarima prikazan novi film Rajka Grlića "Karaula", sa sjajnim glumcima Emirom Hadžihafisbegovićem, Sergejom Trifunovićem, Tonijem Gojanovićem, Vericom Nadevskom-Trajkovskom, Bogdanom Diklićem u glavnim ulogama. Snimljen u visokoj produkciji, režijski vođen rukom majstora, u svakom svom segmentu vrhunski urađen, ostavio je snažan utisak na profesionalnu publiku, koja je do poslednjeg imena na dugoj špici sedela kao prikovana za stolice. Prizor kakav odavno nije viđen ni među stručnom ni širokom ovdašnjom vrlo nestrpljivom publikom, koja ustaje sa sedišta čim krene špica."

V. Milivojević - "Glas javnosti", Beograd

"Karaula" je u ponedjeljak naveče imala svoju skopsku premijeru pred prepunim auditorijem prostrane dvorane Milenijum. "Karaula" je bila premijerno zdanje visokog sjaja koje je pomalo podsjećalo na kazališne gala događaje: žene i muškarci bili su u večernjim toaletama i sve je završilo aplauzom od punih petnaest minuta i s nekoliko naklona dvadesetak prisutnih članova filmske ekipe."

J. Kosanović - "Slobodna Dalmacija", Split

"Mnogobrojna publika koja je ispunila i pomoćna sedišta "Sava Centra" pozdravila je ovacijama ove ostvarenje."

B. Nikolić - "Večernje novosti", Beograd

"Filmsku priču koji govori o životu vojnika u maloj karauli na jugoslovensko-albanskoj granici, u posljednjim danima SFRJ, sarajevska publika ispratila je dugim aplauzom i ovacijama upućenim reditelju Grliću i njegovoj ekipi."

M. Radević - "Oslobođenje", Sarajevo

"Trijumfalna premijera "Karaule" u Sarajevu - projekciji prisustvovalo oko 7.500 gledalaca"

"Avaz", Sarajevo